10 Pași pentru a crește ranking-ul restaurantului pe Google Maps

de

Author

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Pe măsură ce Google Maps devine ghidul principal a milioane de doritori de servicii HoReCa, 10 pași sunt de ajuns pentru a-ți face localul mai vizibil și a atrage mai mulți clienți.

Friends looking at mobile phone while sitting in cafe
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Expunerea pe Google Maps este extrem de importantă atunci când vine vorba de atragerea clientelei de azi și a te face remarcat în peisajul business-urilor locale – cu atât mai mult dacă vorbim de restaurante. Dar simpla prezență nu este de ajuns. Secretul constă într-un ranking care să te facă prima alegere a turiștilor, favoritul localnicilor și care te poate plasa deasupra competitorilor din domeniu. Află mai multe despre avantajele creșterii rankingului pe Google Maps și factorii care pot face toată diferența între restaurantul tău și competiția locală.

1. Creează-ți un profil Google Business

Până să ajungi să le oferi o experiență memorabilă clienților tăi, trebuie mai întâi să te faci remarcat. Primul pas pentru a-ți spori vizibilitatea restaurantului pe Google Maps este crearea și optimizarea unui Google Business Profile (GBP, cunoscut în trecut ca și Google My Business sau GMB).

Începe prin a căuta restaurantul pe Google și Google Maps. Odată confirmată prezența online a acestuia, îi poți edita profilul direct din pagina de search, astfel încât să nu ofere informații duplicate și să apară doar detaliile pe care le consideri relevante (adresă, orar, date de contact, poze, etc.). Google verifică informațiile furnizate pe profil cu cele care apar pe site-ul restaurantului astfel încât detaliile listate pe GBP sunt confirmate ca fiind corecte și la zi.

2. Axează-te pe conținut spre care se poate link-ui

Rezultatele locale sunt bazate pe relevanță șii distanță,, dar și prin modul în care un anumit local iese în evidență și se face remarcat. Actualizările și postările frecvente duc la un engagement mai bun și sporesc vizibilitatea profilului, deci și a localului. Pe scurt, cu cât profilul restaurantului este mai activ, cu atât Google îl va urca mai sus în rank.

Acest conținut frecvent poate include oferte speciale, noi adiții meniului, modernizări ale localului sau evenimente găzduite în incintă – preferabil mereu însoțite de poze (pozele cu felurile de mâncare, cocktailurile casei sau cu interiorul localului sunt cele care atrag cei mai mulți ochi și cel mai bun engagement). Nu uita să incluzi link-uri în postări, mai ales către website-ul restaurantului, pagini de social media, direct spre meniu digital sau pagina evenimentului promovat. 

3. Atrage căutări organice prin optimizare

Pentru un ranking cât mai bun pe Google Maps, atât website-ul, cât și conținutul extern al restaurantului trebuie modelat pe audiența locală. La asta poate ajuta un audit SEO care să determine unde ar trebui pus focusul restaurantului tău din punct de vedere al conținutului, al cuvintelor cheie (keywords) folosite și al modului în care sunt plasate link-uri. 

Pentru a atrage vizite pe website-ul restaurantului, acesta trebuie să conțină informații relevante business-ului și clientelei. Cuvintele cheie folosite trebuie să reflecte dorințele și nevoile clienților, iar conținutul afișat să cuprindă link-uri locale relevante, cu răspunsuri la nelămuririle și curiozitățile audienței – cum ar fi programele speciale, meniul zilei, schimbarea specificului sau alte noutăți.

Scopul este ca vizitatorul să dea de răspunsul pe care îl caută din cât mai puține click-uri, astfel încât Google să ofere restaurantului un ranking optim. Ca urmare, site-ul restaurantului trebuie structurat cât mai bine pentru a permite Google să urmeze procesul de crawl și să-i indexeze conținutul. De asemenea, acesta trebuie să se încarce rapid și să ofere o navigare ușoară indiferent de device-ul folosit de utilizator. 

4. Încearcă Local Schema

Când vine vorba de structurarea online a detaliilor restaurantului tău, motoarele de căutare preferă standardizarea – iar Google Maps nu face excepție.

Un mod ușor de a-ți standardiza conținutul este Local Schema, un tool care oferă posibilitatea business-urilor să utilizeze cod în conținut pentru a ușura procesele de crawl și de indexare. Cum Local Schema acoperă, în mare, aceleași detalii ca și profilul Google Business al restaurantului, Google va putea să-i verifice și valideze locația pentru a ieși în evidență pe Google Maps. Află mai multe despre cum localul tău poate beneficia de standardizarea conținutului pe site-ul celor de la Local Schema.

5. Afișează Google Maps pe pagina de contact

Pagina de contact este doar începutul în ceea ce privește digitalizarea restaurantului tău. Pentru o mai mare vizibilitate a locației și evaluarea distanței până la local, merită integrat Google Maps direct pe pagina de contact.

Este posibil ca integrarea pe site a hărții unde se află restaurantul să nu facă vreo diferență majoră în ceea ce privește rankingul pe Google Maps. Cu toate acestea, este formatul preferat al vizitatorilor care caută nu doar detalii despre local, cât și să vizualizeze locația acestuia. 

6. Monitorizează recenziile

Recenziile clienților reprezintă un factor critic care influențează rankingul unui restaurant în Google Maps. Cu atât mai mult cu cât părerile primite pe profilul Google Business au mai multă greutate în ranking decât cele primite pe Yelp, pagina de Facebook sau alte site-uri de reviews. 

Este important atât numărul recenziilor, cât și frecvența lor și a răspunsurilor primite din partea localului – fie că vorbim de păreri pozitive sau negative. Modul în care tratezi recenziile negative și clarifici situațiile neplăcute (legate de rezervări online, comenzi, evenimente, etc.) poate deveni un atu, o oglindă a eficienței în customer care a business-ului tău.

O modalitatea de a spori recenziile pozitive este aceea de a cere feedback clienților imediat după o experiență plăcută oferită de către restaurant. Aceste solicitări de feedback (review requests) pot fi automatizate, urmând să fie primite de către clienți via text sau email, generând astfel un flow regulat de recenzii pozitive.

7. Actualizează constant numele, adresa și telefonul (NAP)

Cele 3 date de contact centrale ale localului tău sunt numele, adresa și numărul de telefon (NAP). Este important ca acestea să figureze la fel pe toate profilele și platformele pe care se regăsește localul (aceste referințe dinspre alte surse se mai numesc și citații).

Începe printr-o simplă căutare online a restaurantului pentru a determina toate locurile în care apare NAP-ul acestuia. Verifică, mai apoi, ca informația să fie unitară și la zi. O alternativă ar fi serviciile de listări care permit identificarea și actualizarea NAP-ului dintr-un singur punct.

8. Folosește backlinks locale

Prin backlinks sau inbound links poți obține link-uri relevante de pe alte site-uri spre site-ul restaurantului tău. Link-urile dinspre site-uri de calitate (cu Domain Authority mare) conferă autoritate și site-ului tău, ceea ce duce la afișarea restaurantului mai sus, atât în pagina de rezultate Google, cât și pe Google Maps (cu pin de locație).

Aceste link-uri ajută la validarea restaurantului atât pe plan local, cât și din perspectiva serviciilor livrate. Ideal ar fi ca aceste backlinks să fie de tip follow, ceea ce înseamnă că Google va urma și recunoaște sursa link-ului spre conținutul tău. 

9. Fă parte din comunitatea locală

Google este atent nu doar la activitatea profilului GBP, ci și la cea a business-ului în comunitate. Un restaurant își poate cimenta prezența locală și autoritatea în domeniu prin: sponsorizarea de activități, găzduirea de evenimente, parteneriatul cu alte business-uri locale în atingerea unui scop comunitar, acte de caritate, etc. Implicarea propriu-zisă este susținută prin promovarea de conținut online spre care poate fi link-uit (spre anunțuri, parteneriate, concursuri, etc.), dar și expunerea fizică în comunitate și în presa fizică locală. 

10. Atenție la SERP și la cuvinte cheie de tip Long Tail

Setarea și optimizarea GBP nu sunt suficiente – progresul mai trebuie și monitorizat. Poți face asta prin monitorizarea rezultatelor apărute pe paginile motoarelor de căutare (search engine results pages sau SERP). O poți face manual intrând pe diferite motoare de căutare (preferabil în modul Incognito și fără a fi logat pe vreun cont Google) sau folosind un tool de monitorizare a rank-ului (rank monitoring tool) conceput pentru filtrarea pozițiilor de pe Google Maps. 

Cuvintele folosite în monitorizarea manuală trebuie să includă identificatori locali și calificativi cum ar fi: “restaurant în apropierea mea”, “local cu specific…”, “mâncare ieftină”, “restaurant” urmat de numele orașului sau al cartierului, etc. Asemenea keywords formate din patru sau chiar cinci cuvinte sunt considerate long tail. Deși nu prezintă volume mari de căutare pe plan local, acestea se cumulează. Pentru început, business-urile locale sunt avizate să se concentreze mai degrabă pe targetarea anumitor grupuri topice de keywords decât pe fraze mai competitive. Odată cu stabilirea autorității locale în domeniu, restaurantul va avea o poziție bună și la căutarea prin short tail keywords. 

Dincolo de logistica unui ranking bun, procesul e simplu: Google Maps scoate la înaintare localurile implicate, care se evidențiază prin recenzii, customer care și care pun la dispoziție nu doar servicii de calitate, ci și răspunsuri. Prin asigurarea unei poziții cât mai sus în Google Maps, restaurantul tău va avea numai de câștigat.