Bookingham și Dideat vin cu soluția pentru lipsa personalului din HoReCa – “Ospătarul digital”

de

Author

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Bookingham update
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Sfârșitul acestui an marchează o nouă colaborare pentru noi. Dideat, soluția fintech pentru preluarea comenzilor și procesarea plăților în restaurant, devine partener al platformei de rezervări online, Bookingham. Împreună, susținem digitalizarea industriei HoReCa din România și ne propunem să eficientizăm procesul de comandă internă, venind totodată cu o soluție pentru restaurantele, barurile și cafenelele care se confruntă cu o lipsă de personal.

Colaborare și perspective de viitor

Această colaborare a început deoarece atât noi, cât și Dideat, activăm în același domeniu și împărtășim aceleași valori și obiective. Împreună, avem un interes real în a dezvolta industria HoReCa, atât prin îmbunătățirea experienței clienților, cât și prin reducerea efortului depus de personalul din restaurante.

„Experiența clientului în restaurant e strâns legată de calitatea serviciilor oferite, iar asta o știm cu toții. Și mai știm și că, de foarte multe ori, personalul din mediul HoReCa are nevoie de o mână de ajutor. În timpul orelor de vârf sau când nu sunt suficienți angajați pe tură, există riscul ca unii clienți să devină deranjați, iritați, în timp ce managerii și ospătarii nu fac față – fizic – cererii mult prea mari. În acest context, digitalizarea devine cea mai eficientă soluție care îți poate salva localul.” 

Raul Sideriaș, CEO Bookingham

Astfel, Bookingham îți facilitează procesul de gestionare al rezervărilor în restaurant și se ocupă de marketingul localului tău, pe când Dideat îți digitalizează procesul intern de comandă, cu ajutorul soluțiilor online de preluare comenzi și procesare plată. 

„Este evident că ospitalitatea are nevoie de instrumente noi, care să o ajute să facă față provocărilor majore cu care se confruntă de câțiva ani – în special, lipsa de personal. Dideat simplifică procesul de comandă și plată, ceea ce ajută atât clientul, cât și restaurantul. Aplicația este un tool foarte util pentru orice format de business HoReCa, cu servire la masă sau takeaway/pickup.”

– Claudiu Dorobanțu, CEO Dideat

Parteneriatul își propune să reducă volumul de muncă al personalului din restaurante și să îmbunătățească experiența clienților în local. Astfel, funcționalitățile dezvoltate de Dideat devin disponibile exclusiv în suita de abonamente Bookingham.

Deficitul de personal în HoReCa

Datele oficiale arată că numărul salariaților din România a scăzut anul trecut, pentru prima oară, sub pragul de 4.000.000. Sectorul HoReCa se confruntă cu un deficit de aproximativ 50.000 de angajați, conform cifrelor comunicate de organizațiile patronale din domeniu.

“Ne luptăm cu un deficit de personal fără precedent, care amenință dezvoltarea afacerilor cel puțin la fel de mult precum recesiunea economică. Oamenii nu mai au încredere în această industrie, iar companiile fac eforturi și alocă resurse peste estimări și bugete, pentru a putea combate lipsa personalului.”

– Alianța Pentru Turism și Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România

În 2021, au intrat pe piață în jur de 10.000 de angajați din țările asiatice, majoritatea din Nepal, Vietnam şi Sri Lanka, însă anul acesta, contextul geopolitic face din ce în ce mai dificilă recrutarea personalului străin. În medie, durata procesului de recrutare a forței de muncă din străinătate este de 8-10 luni.

Despre Dideat

Cu Dideat, clientul are instant acces la un meniu mereu up-to-date, poate să comande sau chiar să plătească online. Aplicația e perfectă pentru oaspeții care se grăbesc, în timp ce ușurează și munca administratorilor și ospătarilor. Dideat nu își propune să înlocuiască angajații localurilor partenere, ci vine drept un ajutor pentru aceștia – mai ales în aglomerația orelor de vârf, sau când localul nu dispune de suficient personal. 

Prin urmare, Dideat le propune partenerilor săi 3 pachete:

  1. Vizualizare meniu online;
  2. Vizualizare meniu și comandă online; 
  3. Vizualizare meniu, comandă și plată online.

Iar în calitate de oaspete, prin simpla scanare a unui cod QR, ai la dispoziție propriul „ospătar virtual”.

Despre Bookingham

Ne-am lansat în anul 2020, în Cluj-Napoca, iar acum, 2 ani mai târziu, suntem prezenți în 39 de orașe din România. Venim drept soluția completă de digitalizare a industriei HoReCa, prin faptul că: 

  • facilităm procesul de colectare și gestionare a rezervărilor;
  • creștem vizibilitatea restaurantelor în comunitate;
  • eficientizăm costurile de management și publicitate. 

În perioada următoare, avem în vedere și alte colaborări, cu terțe părți care pot contribui la dezvoltarea sectorului HoReCa din România și pot îmbunătăți experiența clientului la restaurant.