Cum alegi numele unui restaurant cu specific healthy?

de

Author

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Numele trebuie să fie unic și reprezentativ. Și pentru a atrage cât mai mulți clienți, ar trebui să fie și ușor de reținut, scris și pronunțat. Află și alte strategii despre cum să alegi numele potrivit pentru un restaurant healthy, în cele ce urmează.

 

Restaurant healthy - Cum sa-i alegi numele?
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

În ultimul deceniu, industria alimentației sănătoase a crescut substanțial, înregistrând în 2020, încasări de 733,1 miliarde $. Studiile arată că, până în 2026, se va ajunge la 1 trilion $. 

Asta nu arată decât un singur lucru: interesul oamenilor pentru un stil de viață sănătos a crescut. Și de aici putem afirma două lucruri:

Cei care trec pragurile restaurantelor caută tot mai des opțiuni vegane, raw vegane și vegetariene, alternative gluten-free, dish-uri plant-based și alte preparate sănătoase. 

Iar cele care le satisfac cererea, se pot considera restaurante de succes. 

Totuși, primul pas e altul: alegerea unui nume de impact, care să-i facă pe oaspeți să știe că la tine găsesc preparate sănătoase. Rămâi cu noi pentru a afla cum poți face asta. 

4 pași pentru găsirea numelui perfect

Înainte să-ți agăți numele pe clădire și să începi personalizarea materialelor de care vei avea nevoie, ar ajuta să te gândești la următoarele aspecte:

  1. Care e viziunea restaurantului tău? Care sunt valorile pe care le are la bază și care crezi că e misiunea ta, cu un restaurant care oferă clienților săi preparate sănătoase? Oferă-ți timp și caută răspunsurile. 
  2. După ce ai făcut brainstorming-ul, poți trece la partea în care selectezi câteva nume care îți plac. Dar lucrurile nu se termină aici. Verifică să nu existe deja un alt restaurant denumit la fel.
  3. Dacă ești în pană de idei și vrei să apelezi și la alte surse de inspirație, generatoarele de nume restaurant sunt o soluție bună.
  4. „Întreabă un prieten”. Familia, angajații sau localnicii care-ți trec pragul în fiecare zi, ar putea să te ajute în găsirea numelui perfect pentru restaurantul tău healthy. 

Care e rolul unui nume de restaurant healthy?

  • Să ofere unicitate businessului tău. Scopul e ca cei care-ți trec pragul să te țină minte;
  • Să fie reprezentativ pentru personalitatea ta, și pentru produsele și serviciile pe care le oferi;
  • Să fie ușor de scris, citit și pronunțat, astfel încât clienții să te poată promova și prin word-of-mouth, și să te găsească rapid și pe social media sau Google.

1. Viziune, scop, valori

Numele unui local ar trebui să le înglobeze pe toate cele de mai sus. Viziunea e cea de la care pornește succesul unei afaceri, așa că reflectează care e misiunea restaurantului tău healthy, și care sunt valorile pe care vrei să le promovezi. 

Healthy dish

Acum e momentul să te gândești: 

  • cine ești, ca parte din ecosistemul HoReCa;
  • de ce ai apărut în comunitatea ta;
  • și cum vrei să-i impactezi pe cei care-ți trec pragul.

Deschide o notiță sau ia un pix și o foaie, și începe să scrii:

  • Valorile care contează cel mai mult pentru restaurantul tău;
  • Personalitatea sa. Ce vibe vrei să le inspire clienților?
  • Adjective care îți descriu localul (Ex. Sănătos, healthy, echilibrat, nutritiv, proteic, vegan, vegetarian, plant-based, gluten-free, bio etc.);
  • Numele tău (și al partenerilor, dacă aceștia există);
  • Numele persoanelor importante din viața ta (poate fi vorba despre membri din familie sau prieteni);
  • Locația restaurantului (numele orașului, al cartierului sau denumiri populare pentru zona în care te afli).

Scopul exercițiului e să aduni cât mai multe cuvinte sau sintagme care îți descriu businessul, și care pot deveni parte din numele său. Pentru un plus de inspirație, poți să citești cuvintele de la cap la coadă și de la coadă la cap, să te gândești la jocuri de cuvinte sau să încercuiește asocieri de litere care ți se pare atractive. Creativitatea nu are limite nici aici. 

2. Nume unic

După ce ai făcut brainstorming-ul și ai câteva nume preferate, află dacă nu cumva sunt deja luate de alte restaurante. Poți face asta, căutând numele:

De ce e important?

Pentru că încălcarea drepturilor de autor vine la pachet cu niște costuri semnificative.

Și pentru că n-ai vrea ca oaspeții tăi să ajungă, din greșeală, într-un alt restaurant.

3. Inspirație

Generatoarele de nume restaurant pot ajuta extrem de mult în găsirea opțiunii perfecte. Unele platforme îți sugerează idei aleatoriu, pe când altele îți cer câteva detalii: cuvinte-cheie pentru restaurantul tău (iar aici focusul ar trebui să fie pe „healthy”; vezi adjectivele despre care am discutat la punctul 1) sau limba în care ai vrea să fie numele).

Sigur, unele generatoare vor veni cu niște opțiuni imposibil de folosit (alăturări de litere/cuvinte), dar tot te vor ajuta să-ți dai seama mai bine ce cauți și ce nu cauți.

Restaurant healthy

Iată câteva platforme:

4. Comunitate

La finalul zilei, oaspeții sunt cei care vor intra în restaurantul tău healthy, așa că n-ar strica să le ceri o părere. 

Poți începe prin a vorbi despre conceptul localului tău cu familia și prietenii. Prezintă-le scopul pe care îl ai și valorile pe care le susții, pentru a te asigura că sugestiile lor sunt alineate cu dorințele tale. Mai apoi, poți apela și la comunitatea din care faci parte. Cel mai ușor mod de a ajunge la ei e prin social media. 

Fete scrolland pe social media
  • Fă postări pe Instagramul restaurantului tău și Facebook, în care prezinți personalitatea healthy a localului tău.
  • Interacționează cu audiența ta. Roagă-i să-ți lase propuneri în comentarii. 
  • Fă stories, folosind feature-ul de „questions”.
  • Odată ce se adună mai multe sugestii, organizează un poll pe stories și distribuie rezultatele.
  • Fă un giveaway, pe Facebook. Persoana cu cele mai multe aprecieri la comentariu, nu numai că va da numele localului, ci se va bucura și de o cină din partea casei, în seara deschiderii. 

Opțiunile sunt infinite în marketingul pentru restaurante. Fii creativ!

Exemple de nume pentru restaurante healthy, din România 

Exemple de nume pentru restaurante healthy, din afară 

  • Elizabeth’s Gone Raw, Washington, D.C. 
  • Good Karma Cafe, Gulfport, MS
  • Wheat’s End Cafe, Chicago, IL 
  • Heart and Soy, Louisville, KY 
  • Fuel, Philadelphia, PA 
  • moonbowls, Austin, TX 
  • Tumerico, Tucson, AZ 
  • Veggilish, San Diego, CA 
  • Honeybrains, New York City, NY 
  • Fancy Radish, Washington, D.C. 
  • Green Elephant, Portland, ME 
  • Plum Bistro, Seattle, WA 
  • Cafe Gratitude, Multiple locations 
  • Nourish Cafe, San Francisco, CA 
  • Senza Gluten, New York City, NY
  • Red Lentil, Watertown, MA
  • Plant, Asheville, NC
  • Conscious Cravings, Austin, TX 
  • Fresh House, Portsmouth, NH

Devino mai eficient și mai profitabil, cu Bookingham Business. Descoperă instrumentele noastre inteligente de publicitate, serviciile de management rezervări și resursele pe care ți le punem la dispoziție, și atinge potențialul maxim al restaurantului tău.