Cum îți crești profitul cu un sistem digital de comandă la masă?

de

Author

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Un sistem de comandă la masă te ajută să reduci timpul de așteptare al clienților și să le îmbunătățești experiența în local. Mai mult decât atât, vii în sprijinul angajaților tăi. Reduci volumul de muncă, eficientizezi costurile operaționale și îți crești profitul. Află totul despre sistemele de comandă la masă.

 

Sistem de comanda la masa
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Știai că 64% dintre clienți preferă să comande folosind propriul telefon, când merg la restaurant?

Vor să comande rapid, să le vină mâncarea rapid și să plătească rapid. Toate acestea sunt posibile cu un sistem de comandă la masă. Pe lângă faptul că le îmbunătățești experiența la restaurantul tău, ai și alte beneficii:  

  • Eficientizarea operațiunilor
  • Reducerea volumului de muncă al angajaților
  • Creșterea profitului

Ce presupune serviciul de comandă la masă?

Comanda la masa

Serviciul de comandă la masă înseamnă că toate comenzile sunt luate și servite la masă, în loc să fie preluate la tejghea sau bufet. În varianta clasică, ospătarul ia comanda într-un carnețel, o transmite la bucătărie și o introduce ulterior în sistemul central de POS. La final, clienții cer nota și plătesc, tot la masă. 

În acest fel, oaspeții tăi se bucură de servicii personalizate și au parte de o experiență mai bună în local.

Ce este un sistem de comandă la masă? 

Digitalizarea vine în sprijinul restaurantelor cu sisteme de comandă și plată care presupun minimum sau chiar zero contact cu ospătarul. 

  • Sistemul bazat pe QR code le permite clienților să scaneze cu telefonul codul afișat la masă, să consulte meniul și valorile nutriționale, să plaseze comanda, să cheme ospătarul, să adauge preparate noi la comandă și să plătească – totul, folosindu-și propriul dispozitiv. 
  • Sistemul bazat pe POS-uri portabile înseamnă că ospătarul folosește instrumente digitale prin care preia și gestionează comenzile clienților. 

Toate comenzile sunt transmise de pe dispozitivele digitale direct la bucătărie, crescând astfel viteza serviciilor și îmbunătățind experiența clienților la restaurant.

Care sunt beneficiile unui sistem de comandă la masă?

Un sistem de comandă la masă te ajută să reduci timpul de așteptare al clienților și să le îmbunătățești experiența în local. Mai mult decât atât, vii în sprijinul angajaților tăi. Reduci volumul de muncă, eficientizezi costurile operaționale și îți crești profitul.

1. Flux mai mare de clienți, vânzări mai multe

Dacă le oferi clienților posibilitatea de a consulta meniul scanând un cod QR, reduci timpul de așteptare, accelerezi procesul de comandă și crești rata de rotație a meselor tale. 

Clientul selectează produsele pe care le dorește sau i le dictează ospătarului care le notează pe tabletă, și comanda se transmite automat la bar și bucătărie. Operațiunea poate salva până la 10 minute, timp în care ospătarul e mai eficient, servind mai multe mese într-un timp mai scurt. 

Procesul face ca mesele să se elibereze mai repede, permițându-le altor clienți să să le ocupe. Deci, prin utilizarea unui sistem de comandă la masă, fluxul de oaspeți e mai mare, iar vânzările restaurantului cresc.

2. Comenzi precise

Comanda printr-un sistem digital reduce riscul erorilor. 

Comenzile notate în carnețel pot conține erori (mai ales în orele de vârf), sau pot fi înțelese greșit de personalul din bucătărie. Asta poate duce la refacerea preparatului, deci la risipă alimentară, și la nemulțumiri ce se pot transforma în recenzii negative din partea clienților tăi.

Cu un sistem digital, produsele din meniu sunt prezentate clar, iar comanda ajunge automat la bucătărie, direct de pe telefonul clientului sau de pe tableta ospătarului. Astfel, șansele de erori sunt extrem de mici. 

3. Stoc monitorizat și meniu actualizat în timp real

Există riscul să apară discrepanțe în inventar în metoda clasică de comandă la masă (cu pix și foaie). În timpul în care ospătarul ia comanda și merge să o introducă în stația centrală de POS, e posibil ca unele preparate să nu mai fie disponibile. Asta duce la comenzi anulate, clienți nemulțumiți și timp pierdut. 

Digitalizarea îți oferă acces la inventarul restaurantului tău în timp real. Știi în fiecare moment ce produse mai ai pe stoc, iar chelnerii și clienții tăi au acces la preparatele care pot fi comandate și la cele care nu mai sunt disponibile. 

Astfel, un sistem de comandă la masă îți oferă o privire de ansamblu asupra stocului, inventarului și prețurilor restaurantului tău.

4. Eficiență operațională crescută

Un sistem de comandă reduce volumul de muncă al angajaților tăi și crește eficiența operațională din restaurant. 

Ospătarii nu mai sunt nevoiți să ducă meniul la masă, deoarece clienții au acces la preparate prin simpla scanare a codului QR. De asemenea, pot să comande și să plătească, salvând și mai mult timpul chelnerilor.

Astfel, îți poți instrui angajații să-și schimbe rolul în funcție de volumul comenzilor și de nevoile fluctuante ale restaurantului.

5. Mai multe opțiuni de plată și siguranță sporită

Plata contactless

Plata cu cardul e în top 3 criterii atunci când clienții aleg un restaurant. 

Un sistem de comandă la masă e în conformitate cu standardul de securitate a datelor pentru industria de carduri de plată (PCI DSS) și îți permite să accepți și alte metode de plată în afară de numerar.

Prin urmare, oaspeții pot efectua plăți fără contact, direct de pe telefon, tranzacția fiind cu atât mai sigură cu cât numărul de pe card nu este expus altor persoane. 

Plata la masă poate fi realizată direct pe platformă, de pe dispozitivul clientului, sau prin intermediul dispozitivului POS portabil adus de ospătar. Tranzacția este sigură fiindcă totul este procesat în fața clientului. Acest lucru contribuie la creșterea încrederii clientului în afacerea ta, la reducerea costurilor totale ale tranzacțiilor și la creșterea profitabilității localului.

6. Mai multe date, mai mulți clienți fideli

Folosirea unui sistem de comandă la masă îți pune la dispoziție date despre clienții tăi (număr de telefon, adresă de email), pe care le poți folosi pe viitor în campanii de marketing pentru restaurantul tău

Astfel, ai șansa de a personaliza comunicarea cu ei și de a crea strategii de fidelizare, reducând totodată costurile operaționale.

7. O experiență mai bună a clienților

Datele arată că 70% dintre clienți preferă să-și comande la restaurant folosind propriile dispozitive. Când ții pasul cu tehnologia, demonstrezi că îți pasă nu doar de preparatele pe care le oferi, ci și de timpul clienților.

Un sistem de comandă la masă îmbunătățește experiența clientului din momentul în care se așează la masă:

  • Timp de așteptare mai scurt: clientul nu trebuie să aștepte ospătarul să îi aducă meniul – trebuie doar să scaneze un cod QR. Poate să își adauge singur mâncăruri sau băuturi, fără să aștepte ospătarul, sau, are opțiunea de a chema ospătarul de fiecare dată când are nevoie. 
  • Mai multă precizie: sistemul de comandă la masă reduce riscul greșelilor și prezintă în timp real produsele care nu mai sunt disponibile. Clienții văd că sunt marcate diferit (ex. stoc epuizat, preparat indisponibil), deci nu mai există posibilitatea să comande ceva și să fie dezamăgiți ulterior pentru că produsul nu mai e pe stoc.

Reducerea timpului de așteptare și meniul actualizat constant vor îmbunătăți experiența clientului în localul tău, va duce la bacșișuri mai mari pentru ospătari și la o mai bună reclamă din partea clienților. 

8. Recenzii pozitive 

Timpul e prețios – atât pentru tine și personalul tău, cât și pentru cei care îți trec pragul. Cu cât îndeplinești mai bine așteptările clienților tăi, cu atât îți crești șansele de a obține recenzii bune. 

Un sistem de comandă la masă îți permite să:

  • Iei comenzi precise 
  • Nu încurci comenzile între mese
  • Crești viteza de servire
  • Îmbunătățești experiența clientului în local

Toate acestea se vor reflecta ulterior în: reputație mai bună, clienți noi și bacșișuri mai mari pentru angajații tăi.

Localul tău are nevoie de un sistem de comandă la masă?

Cum știi dacă un sistem de comandă la masă s-ar integra cu succes în localul tău? Decizia depinde de mai mulți factori, cum ar fi tipul de business pe care îl deții și clientela pe care o ai. Unele restaurante merg în continuare pe varianta clasică – cu notarea comenzii în carnețel – pentru că publicul are nevoie de asta (de obicei, vorbim de clienți mai în vârstă care nu sunt familiarizați cu tehnologia). 

Ospatar luand comanda la masa

În acest caz, poți să implementezi un sistem de comandă la masă de care să se ocupe ospătarul. Acesta ia comanda pe tabletă și o transmite automat la bucătărie. Astfel, clienții își primesc în continuare meniul fizic la masă și au parte și de interacțiunea cu ospătarul, în timp ce echipa se coordonează în timp real. Mai mult, salvezi timp pentru că scutești drumurile ospătarilor la bucătărie și la stația centrală de POS pentru introducerea comenzilor în sistem.

91% dintre localuri consideră că automatizarea le facilitează gestionarea stocului și 62%, gestionarea comenzilor. De la implementarea unui sistem de rezervări online pentru restaurante, până la utilizarea meniului digital și a sistemelor de comandă la masă, tehnologia are rolul de a reduce efortul personalului și de a crește profitul localului tău. Descoperă cum te poate ajuta Bookingham în dezvoltarea afacerii tale.