Angajații reprezintă unul dintre pilonii esențiali ai unui restaurant de succes. Numărul lor, nivelul de pregătire și modul în care interacționează cu oaspeții sunt trei criterii care pot influența evoluția sau involuția localului tău. Pentru ca lucrurile să funcționeze ca la carte, aceștia trebuie să fie într-o stare optimă din punct de vedere fizic. Dar asta nu e suficient.
În articolul de astăzi, vorbim despre cât de importantă este sănătatea mintală a angajaților tăi, și ce poți face pentru a-i susține când stresul atinge cote prea mari.
Pandemia. De la o extremă la alta
În ultimii doi ani, sectorul HoReCa a fost supus mult prea multor provocări. În anul 2020, proprietarii și managerii de restaurante au fost nevoiți să renunțe la angajați pentru a-și păstra localurile deschise, iar datele ne arată că sănătatea psihică a tuturor a fost afectată.
Un studiu efectuat recent de Universitatea din Florida a analizat psihicul personalului din 585 de restaurante, pe timp de pandemie.
- Rezultatele arată că cei care au reușit să păstreze locul de muncă au fost mai afectați psihic decât cei care au fost dați în șomaj tehnic sau concediați.
- Tot ei au fost și cei care au început să consume (în cantități mai mari) alcool sau droguri, lucruri care denotă simptome ale instabilității psihice.
- O altă descoperire a fost că mulți angajați au preferat să își caute un serviciu în alt domeniu, semn că nu au mai putut face față mediului actual.
Acum – 2 ani mai târziu – managerii afirmă că se confruntă cu o altă problemă: criza de personal. Asta nu face decât să pună presiune și mai mare pe angajații pe care îi au deja, în contextul în care cererea din partea clienților e într-o continuă creștere.
Soluții
Sănătatea mintală a personalului tău e vitală pentru ca procesele să se desfășoare conform planului – și în bucătărie, și în restaurant, și pe terasă. Există mai multe metode prin care poți să reduci nivelul de stres, să-ți păstrezi angajații actuali, ba chiar să atragi noi membri în echipă.
1. Programe de sănătate mintală
Conceptul de „wellness” a devenit tot mai frecvent în ultima vreme, iar asta nu ne surprinde, având în vedere crizele mondiale la care am fost martori.
Ajută-ți personalul, oferindu-i programe de sănătate mintală, sponsorizate de tine. Acestea pot consta în:
- Workshop-uri despre gestionarea stresului
- Subscripții lunare la canale care abordează sănătatea mintală
- Programe despre sănătatea financiară
- Parteneriate cu saloane de wellness (ex. Masaj la serviciu)
- Abonamente la sala de fitness
Dacă aceste activități contribuie la starea de bine a angajatului, automat îl vor face să rămână în acest mediu, să-și îndeplinească rolul cu brio și să comunice eficient cu restul colegilor, dar și cu oaspeții. De asemenea, riscurile accidentelor la locul de muncă vor fi reduse, la fel și costurile dedicate sectorului medical.
2. Asistență și consultanță
Studiul prezentat în introducere arată că un nivel ridicat de stres poate influența consumul de alcool sau alte substanțe nocive. Observă-ți angajații și oferă-le sprijin în cazul în care există astfel de probleme.
Programele de asistență medicală vin cu resursele necesare pentru a reabilita persoanele care au nevoie de asta. Și multe dintre ele oferă discount-uri companiilor care le solicită serviciile pentru un volum mare de angajați.
3. Training și workshop
Sănătatea mintală e influențată și de satisfacția pe care o oferă dezvoltarea profesională. Ajută-ți angajații să se simtă împliniți la serviciu și pune-le la dispoziție training-uri care să-i ajute să avanseze în carieră, precum:
- Cursuri de ospătari/bucătari/somelieri
- Workshop-uri cu specialiști din domeniu (chefi/barmani care să le vorbească despre experiența lor, să ofere sfaturi și recomandări)
Evoluția lor la locul de muncă se traduce prin angajați mai fericiți, clienți mai satisfăcuți și, implicit, câștiguri mai mari.
4. Înțelegere și flexibilitate
A avea localul mereu plin și a da randament maxim reprezintă – cel mai probabil – visul oricărui manager de restaurant. Dar dacă stăm să analizăm același lucru din perspectiva angajaților, lucrurile pot arăta diferit.
Flexibilitatea programului și a condițiilor de muncă joacă un rol important în sănătatea mintală a personalului. Știm că e imposibil să propui un orar care să-i satisfacă mereu pe toți, și tocmai de aceea se încurajează empatia – între colegi, dar și între manager și angajați. E vital să înțelegi nevoile personalului tău și să organizezi turele astfel încât colectivul să fie mulțumit și să poată lucra în armonie.
5. Digitalizare și automatizare
Un restaurant digitalizat vine la pachet cu mese mereu ocupate, clienți satisfăcuți, recenzii pozitive, profituri mai mari, dar și angajați mai fericiți. Și asta pentru că automatizarea serviciilor din localul tău reduce semnificativ efortul și eficientizează timpul angajaților.
- Digitalizarea înseamnă colectarea și gestionarea tuturor datelor într-un singur loc, astfel încât echipa nu mai pierde timp căutând informația în diferite agende/registre
- Posibilitatea de a face rezervări online la restaurant înseamnă un apel în minus pe care un angajat trebuie să-l preia, deci salvezi timp
- Meniurile digitale înseamnă un drum în minus la fiecare masă, deci reduci și timpul de așteptare al clienților, dar și efortul ospătarilor
Descoperă Bookingham Business – cel mai bun aliat digital pentru dezvoltarea restaurantului tău. Mai mult timp pentru tine și angajații tăi, mai mulți clienți, mai multe câștiguri.
Sursă: resyos.com