Cum să atragi clienți prin website-ul restaurantului tău?

de

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Cei care ajung pe site-ul localului tău vor ceva. Fie detalii despre locație și facilități, fie să dea o comandă online, fie să rezerve o masă prin câteva click-uri. Rolul tău e să te asiguri că site-ul tău e ușor de navigat, prezintă informația clar și concis, și e reprezentativ pentru brandul tău.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Studiile arată că 77% dintre clienți verifică website-ul unui restaurant, înainte să meargă acolo. 68% dintre ei se orientează spre alte localuri, dacă designul sau funcționalitățile site-ului nu sunt pe placul lor. 

A avea un website a încetat de mult să mai fie ceva opțional. Cu atât mai mult în ultimii doi ani, în care pandemia a arătat cât de importantă e digitalizarea sectorului HoReCa. Atragerea clienților prin intermediul online-ului a devenit o necesitate și, totodată, o strategie importantă pentru un restaurant de succes.

În articolul de astăzi, vorbim despre cum website-ul localului tău îți poate influența profitul. Venim cu 7 sfaturi prin care poți să-l pui la punct, dar și cu recomandări din partea specialiștilor în domeniu.

Care e scopul unui website de restaurant?

Să-ți prezinte afacerea într-un mod clar și concis. Cei care ajung pe site-ul tău vor să afle ceva. De cele mai multe ori e vorba despre: 

  • Meniu;
  • Facilități (Ex. parcare, Wi-Fi, posibilitate de a plăti cu cardul, terasă încălzită, dacă e pet-friendly sau kid-friendly etc.).

Și vor să afle toate astea rapid, fără prea multe click-uri. Pentru asta, ai nevoie de un site user-friendly, optimizat. Însă funcționalitatea nu e singurul aspect care-l face pe un posibil client să-ți facă o vizita și offline, nu doar online. Designul site-ului tău contează la fel de mult. Să vedem cum le poți îmbina pe cele două pentru a atrage noi vizite în restaurant. 

1. Fă vizibilă informația despre locație și contact

Gândește-te la ce-ar putea întreba cineva care intră pentru prima oară pe site-ul tău, și fă ca răspunsurile să sară în ochi și să fie ușor accesibile.

  • Cum se numește restaurantul?
  • Unde e?
  • La ce număr îi pot suna?
  • Mai e deschis?
  • Au o adresa de email unde aș putea lua legătura cu un manager?

Pentru asta, asigură-te că menționezi adresa completă a localului tău – stradă, număr, oraș, județ, țară. E important – în primul rând – pentru că nu numai persoane din proximitate pot ajunge pe site-ul tău și, în al doilea rând, ia în calcul că e posibil să mai existe un restaurant cu același nume, și n-ai vrea să induci oamenii în eroare. 

Astfel, poți să:

  1. Adaugi informațiile în footer-ul fiecărei pagini.
  2. Sau să creezi o pagină separată, de contact, unde adaugi toate detaliile despre local: adresă, număr de telefon, adresă de email, ore de funcționare. Când adaugi orarul, asigură-te că e updatat și în profilul tău de Google My Business. 

Un model de pagină de contact e cel de la Restaurant Rod, Cluj-Napoca:

Pagina de contact restaurant

2. Spune-ți povestea, în secțiunea „Despre noi”

Spune-le oamenilor cum a început totul. 

  • Restaurantul a fost deschis de bunicul tău și e de mai bine de 50 de ani în comunitate?
  • Care e motivul pentru care ai deschis localul?
  • Ai o „filozofie a mâncării” pe care te bazezi când gândești meniul?
  • Servești dish-uri cu ingrediente care se găsesc greu?
  • Încurajezi producția locală, cumpărând alimente de la fermele din zonă?

Spune-le toate astea de parcă ai vorbi cu cineva drag. Oamenii vor să afle cine ești de fapt, care sunt valorile tale, dar și cum sunt produsele și serviciile tale diferite de ale altora. 

Conexiunea emoțională și empatia sunt doi factori care ar putea transforma un posibil client într-un client nou și, ulterior, fidel.

Așa arată secțiunea „Despre noi” a restaurantului Buongiorno – Cucina Fiorentina, din Cluj-Napoca:

Sectiune „Despre noi” - Website restaurant
Sectiune „Despre noi” - Website restaurant

3. Oferă informații despre meniu

Adaugă-ți meniul în format digital pe site și updatează-l constant, în funcție de produsele disponibile și modificările de preț. 

Evită:

  1. să încarci poze ale meniului;
  2. să încarci în format PDF. 

Se recomandă adăugarea meniului în format scris, pentru ca roboții motoarelor de căutare să poată indexa conținutul. Astfel, dacă cineva scrie pe Google „paste cu fructe de mare București”, iar tu ai preparatul respectiv în meniu, localul tău va apărea în rezultatele căutării.   

Unele restaurante aleg să-și pună link cu meniul spre site-uri de delivery (Ex. Tazz, Takeaway, Glovo etc.). Totuși, dacă vrei să le oferi o experiență completă vizitatorilor tăi pe site, pune-le la dispoziție propriul meniu. Și mai gândește-te la un avantaj: ai foarte mult spațiu la dispoziție pentru a descrie preparatele și pentru a oferi detalii despre dish-urile tale.

Adaugă informații despre:

  • Opțiunile vegane și/sau vegetariene;
  • Preparate speciale pentru clienții care au intoleranțe (la glucoză, lactoză etc.);
  • Preparate care pot fi adaptate în funcție de alergii;
  • Specificații calorice.

Încă ceva: dacă ai un meniu pentru servirea la local și un altul, pentru livrări la domiciliu, asigură-te că le transmiți asta vizitatorilor tăi.

Aici avem un exemplu de meniu pentru delivery, de la Samsara Earthfood, Cluj-Napoca:

Pagina de comenzi online - Website restaurant

4. Dă-le posibilitatea de a comanda online

Future of Restaurants report arată că 34% din profitul localurilor care au opțiune de comandă online pe site, vine din online takeout și canalele de livrare implicate. 

Mai sus am vorbit despre meniul pentru livrări la domiciliu, și nu întâmplător. Pandemia a accentuat tendința oamenilor de a comanda mâncare acasă, iar site-ul tău ar trebui să le ofere opțiunea asta. Studiile arată că 67% dintre consumatori preferă să comande direct de pe website-ul restaurantului, decât să folosească alte aplicații dedicate.

Avantaje:

  • Reduci volumul de muncă al angajaților, care ar fi ocupați preluând comenzi telefonice. 
  • Clienții știu mereu ce preparate sunt disponibile, dar și ce nu mai e pe stoc. 
  • Poți adăuga și alte opțiuni, în afară de comanda online + livrare: pick-up sau comandă în avans + servire la locație. 

5. Permite rezervări direct de pe site

  • Poate unii sunt clienți care ți-au mai trecut pragul, și intră pe site strict cu scopul ăsta: de a-și face o rezervare online.
  • Poate alții de abia acum te-au descoperit, dar ceva i-a convins, așa că vor să-ți facă o vizită.

Oricare ar fi scenariul, oferă-le oamenilor posibilitatea de a-și rezerva o masă, direct de pe site-ul tău. 

  1. Poți include asta la secțiunea „Contact”.
  2. Poți adăuga o pagină de rezervări, separat.
  3. Poți integra o platformă de rezervări online cu propriul site, prin intermediul unui widget. 

Restaurant Livada, Cluj-Napoca a ales a treia opțiune, iar acum clienții își pot face o rezervare direct de pe site-ul lor, cu Bookingham:

Pagina de rezervari online - Website restaurant

6. Pune accent pe vizualuri 

Pozele și videoclipurile de pe website-ul restaurantului tău pot atrage un vizitator sau îl pot face să dea „click back”. 

Prima impresie contează, iar aici, impactul vizual joacă un rol important. Asigură-te că pozele și clipurile de pe site sunt atractive și calitative. Prezintă:

  • Dish-urile din meniu – Asta poate contribui și la o creștere a comenzilor online;
  • Echipa din spate – Arată-le oamenilor cine sunt cei care fac magia (chefi, ospătari);
  • Localul – interiorul, exteriorul (dacă ai o grădină sau o terasă), dar și bucătăria și operațiunile la care clienții nu au acces de obicei. Asta va crea o conexiune și mai apropiată între voi. Mai multe decât atât, oamenii vor ști la ce să se aștepte când vin la tine (care e atmosfera, dacă există un dress code etc.).

Dacă nu reușești să faci asta de unul singur, apelează la un specialist în domeniul foto/video/design, în funcție de rezultatele pe care vrei să le obții. 

7. Fii prezent în social media

Conform Lunchbox, 48% dintre cei care au un cont de social media urmăresc cel puțin un restaurant sau un brand de mâncare, în timp ce 21% afirmă că aleg să meargă într-un local în funcție de postările din online.

Afișează-ți conturile de socializare pe website. În felul acesta, vizitatorii nu trebuie să te caute separat pe Facebook, Instagram, TikTok sau Twitter. Adaugă link-uri spre conturile tale de social media în footer și, cu un click, oamenii ajung direct pe profilul tău și află mai multe despre tine. Avantajul tău? Poți câștiga un nou urmăritor.

Tips & tricks de la specialiști

În ceea ce privește designul website-ului tău, există câteva lucruri de care trebuie să ții cont:

  1. Începe mereu cu versiunea de mobil. (*Și dacă acum realizezi că nici măcar n-ai una, pune-o în capul listei tale de to do). Majoritatea oamenilor caută localurile de pe telefon, deci asigură-te că site-ul tău arată bine și e ușor de navigat și de pe mobil.
  2. Fă o versiune care conține toate informațiile necesare, iar mai apoi una în care te gândești la vizitator. Rămâi la cea de-a doua. Fii creativ și adaugă elemente care fac din navigare o plăcere. 
  3. Nu crea prea multe pagini. Vrei un site concis și clar. 
  4. Stabilește care e identitatea ta și care e designul prin care vrei să transmiți asta. Folosește culorile brandului, pentru a-ți personaliza website-ul.
  5. Prioritizează fotografiile.
  6. Fii flexibil. Anunță-ți vizitatorii de modificările care apar – meniu, prețuri, echipă, facilități.
  7. Lucrează îndeaproape cu echipa de specialiști (developers), pentru a avea niște așteptări realiste. 
  8. Dezvoltă-ți skill-urile de design și învață Figma.

Bookingham Business poate fi aliatul tău digital în dezvoltarea restaurantului tău. Creează o experiență memorabilă clienților tăi și crește-ți profitul afacerii tale!

Surse: squareup.com, itsnicethat.com