Cum să-ți crești vânzările prin social media?

de

Author

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Posibilitatea de rezervare direct de pe conturile tale de social media, pozele atractive cu meniul și recenziile pozitive ale clienților sunt doar 3 dintre cele mai puternice instrumente pentru a-ți crește vânzările prin social media. Descoperă-le pe toate cele 8, dar și cum le poți adapta în localul tău.

Cum să-ți crești vânzările prin social media_
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Prezența pe social media reprezintă cartea de vizită a restaurantului tău. Dacă înainte oamenii alegeau un local la fața locului, acum, lucrurile s-au schimbat semnificativ. În era digitalizării, cei mai mulți dintre potențialii tăi clienți te găsesc mai întâi online – pe Instagram, Facebook, TikTok sau Google. 

Rețelele de socializare te pot ajuta să atragi mai multe rezervări, dar și să-ți crești vânzările. Cum? Descoperă 8 strategii pe care le poți adapta pentru localul tău.

1. Fii prezent pe platformele care se potrivesc cel mai bine tipului tău de business

Nu e suficient să postezi conținut interesant pe o platformă, dacă publicul tău nu e acolo. De exemplu, dacă deții un pub, iar audiența ta sunt tinerii de 18 – 25 de ani, postările pe Facebook nu te vor ajuta prea mult. Dacă vrei să vezi rezultate, concentrează-ți eforturile pe Instagramul localului tău. Dacă servești cocktailuri speciale, fă conținut video atractiv și postează pe TikTok. Vei ajunge mult mai rapid la publicul tău. 

Principalele rețele de socializare, unde și restaurantele ar trebui să fie prezente, sunt:

  • Instagram: 45% dintre utilizatorii Instagram folosesc platforma pentru a urmări restaurante. Pe Instagram poți posta și conținut foto, și video, și poți interacționa în mai multe moduri cu urmăritorii tăi: posts (video/foto/carusel), reels, IG stories, LIVE, broadcasting channels, ghiduri, highlights, notes.
  • Facebook: E orientat mai mult către generațiile mai în vârstă (45+), dar încă e relevant. Poți folosi acest canal pentru a atrage mai mulți clienți cu poze din restaurant (mâncăruri apetisante, design, evenimente) și cu promoțiile pe care le ai.
  • TikTok: Se folosește exclusiv pentru conținut video. Poți convinge potențialii clienți să-ți facă o vizită, prezentând mâncarea apetisantă, making of-ul unui preparat faimos sau secvențe de la un eveniment memorabil. Avantajul TikTok-ului e că, dacă îți joci cartea bine, poți deveni viral relativ ușor.

2. Adaugă un link de rezervare pe conturile tale de socializare

Un studiu realizat de Seven Rooms arată că 59% dintre gen Z-ers (persoane născute între 1995 și 2010) ar vizita un local mai des dacă ar putea rezerva o masă pe loc, direct de pe profilul restaurantului. 

Bookingham, platforma de marketing și rezervări online, îți oferă posibilitatea de a-ți personaliza propriul widget de rezervări, pe care să-l integrezi ulterior pe website-ul restaurantului tău. Apoi, tot ce trebuie să faci e să adaugi link-ul către pagina de rezervări pe toate conturile tale de socializare. 

Dacă nu ai un widget sau un website, îți poți trimite potențialii clienți spre o platformă de rezervări online pentru restaurante. 

Sushi on Fire & Bookingham
via Sushi on Fire, Cluj & Bookingham

Sushi on Fire de exemplu, și-a adăugat pe profilul de Instagram, link spre pagina de rezervări din Bookingham. Așa, oamenii își pot rezerva o masă 24/7, sigur și rapid.

3. Suprinde-ți meniul în ipostazele cele mai atractive

82% dintre oameni ar comanda un fel de mâncare numai pentru cum arată în poze. Asta înseamnă că… burgerul de la GYST are mari șanse!

Gyst, Bucuresti
via GYST, București

Postările tale de pe rețelele de socializare pot avea un impact emoțional imens asupra utilizatorilor. Iar asta le va influența comportamentul în mod pozitiv (sau negativ) în ceea ce te privește. Pe de o parte, dacă pozele și video-urile prezintă preparate apetisante, ingrediente proaspete sau clienți încântați, ai toate șansele să obții o conversie: o rezervare în localul tău sau o comandă online. Pe de altă parte, dacă postările tale sunt rare și calitatea conținutului e slabă, nici clienții nu vor fi tentați să-ți treacă pragul. 

Tot vizualul e cel care îi poate face să-și dorească să încerce mai multe mâncăruri din meniu. De exemplu, deși ești renumit pentru steak, dar ai un reel bun cu cheesecake-ul casei, ai toate șansele să-i faci să-și comande și desert. Poți ilustra și noi mâncăruri din meniu, ca să stârnești interesul. Astfel, prin postările din social media, îți crești indirect vânzările.

4. Evidențiază promoțiile pe care le ai

Datele arată că 54% dintre oameni au un restaurant anume pe care-l frecventează, dar 20% sunt dispuși să încerce altceva dacă la mijloc sunt promoții sau discounturi

Uneori, clienții au nevoie doar de un impuls: o postare prin care îi anunți de oferta 1+1, un drink gratuit la un fel principal sau un discount de 15% între orele 15:00 și 19:00. Odată împărtășită promoția în social media, ai toate șansele să-ți crești numărul rezervărilor și, implicit, al vânzărilor, în special în perioadele mai lente ale zilei. 

P.S. Ofertele sunt o bună modalitate și pentru a atrage grupuri în restaurantul tău!

5. Fă campanii de promovare plătite

Ca să ajungi la și mai multă lume cu ofertele tale și nu numai, apelează la campanii de promovare plătite pe Facebook și Instagram. 

Segmentarea clienților localului tău reprezintă primul pas. Mai apoi, decizi ce vrei să promovezi și pe ce canale vrei să faci asta. Rulezi campania, iar la final, analizezi rezultatele. Pe viitor, vei ști ce modificări să faci pentru a te apropia și mai mult de obiectivele tale.  

6. Colaborează cu influenceri locali și foodies

În ultimii ani, influencer marketingul a câștigat tot mai mult teren și tot mai multe branduri au apelat la această strategie pentru a-și crește vizibilitatatea și vânzările. Restaurantele nu reprezintă o excepție, mai ales când 50% dintre utilizatorii de social media se bazează pe recomandărilor influencerilor când aleg un local. 

Colaborarea cu foodies sau influenceri funcționează la fel ca reclamele plătite. Tu îi plătești pe ei în bani sau prin servicii și produse în localul tău, după care ei te promovează în comunitatea lor. Așa, tu accesezi o nouă pătură de clienți. Totuși, dacă experiența în localul tău e una memorabilă, se poate ca influencerii să te promoveze și fără să fie sponsorizați. 

În cazul în care dispui de un buget limitat pentru promovare, poți să-ți transformi clienții fideli în ambasadori de brand. 88% dintre oameni au încredere în recomandările din online atunci când caută un local. Și cum să nu ai încredere în cineva care e mai mereu în restaurantul respectiv?!

7. Organizează concursuri

Interacțiunea online dintre tine și comunitatea ta joacă un rol cheie în creșterea vânzărilor din restaurant. În acest sens, giveaway-urile pot fi extrem de eficiente. Un studiu arată că 34% dintre clienții noi sunt obținuți prin intermediul concursurilor, deci dacă vrei să ai mai multă vizibilitate, mai mulți oaspeți și mai multe vânzări, poți folosi această strategie.

Iată câteva idei de concursuri:

  • Invită-ți clienții să împărtășească poze sau recenzii despre experiența lor la restaurantul tău pe rețelele sociale, folosind un hashtag specific. Apoi, alege câștigătorul pe baza celei mai bune fotografii/recenzii și oferă-i un premiu. Acesta poate consta într-un voucher de reducere sau o masă gratuită la următoarea vizită.
  • Întreabă-ți comunitatea care e gustul copilăriei. Cel mai votat răspuns va primi un cadou din partea ta. Poate chiar o reinterpretare a rețetei respective. 
  • Fii curios să afli mai multe despre clienții tăi întrebându-i care a fost cel mai neinspirat cadou primit de la partener. Cadoul tău va fi unul extrem de inspirat: o cină romantică pentru 2 persoane.

Shto de exemplu, li se adresează barmanilor cu o provocare: să facă cea mai bună cafea, în cel mai neobișnuit recipient, pentru un premiu pe măsură!

Shto, Cluj
via Shto, Cluj

8. Mândrește-te cu recenziile pozitive

Clienții tăi sunt cei mai buni promotori ai afacerii tale. Dacă vrei să atragi mai mulți oaspeți și să-ți crești volumul vânzărilor, promovează-ți recenziile bune pe conturile tale de socializare. 

Pentru asta, e nevoie să pui accent și pe colectarea feedback-ului în primă fază. Poți face asta extrem de ușor, prin intermediul unui QR code. Și pentru a stimula răspunsul pozitiv al oaspeților, le poți oferi o gustare din partea casei, în schimbul recenziei. Obține acceptul lor înainte de a publica feedback-ul pe conturile tale de socializare, și nu uita să-i etichetezi în postări, pentru un plus de vizibilitate!

Mai jos, restaurantul Hunter Prince Castle din Turda arată cât de bun e la a gestiona rezervările de grup:

Recenzie Hunter Prince Castle
via Hunter Prince Castle, Turda

Rețelele de socializare sunt un instrument puternic de marketing care, folosit inteligent, te poate ajuta să-ți crești vânzările restaurantului. Dacă ai nevoie de ajutor în acest proces, suntem aici pentru tine. Află mai multe despre Bookingham.