Top startup-uri pentru HoReCa în 2023

de

Author

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Lipsa de personal, dificultatea de actualizare a meniului fizic, găsirea furnizorilor potriviți și risipa alimentară sunt doar câteva dintre problemele cu care se confruntă zilnic businessurile din HoReCa. Află ce soluții există în România, în 2023, și de ce digitalizarea e viitorul și în această industrie.

Top startup-uri pentru restaurante și cafenele în 2023
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Viitorul HoReCa presupune digitalizare. Și dacă există vreo îndoială în acest sens, să ne gândim la restaurante și cafenele, din 2020, până în prezent – pandemie, orar de funcționare redus, restricții în ceea ce privește capacitatea de ocupare, concedieri de personal și, mai apoi, o lipsă a acestuia. 

Toate aceste probleme și-au găsit rezolvarea în digitalizare. Deci, dacă a rezultat ceva bun de aici, asta ar fi: HoReCa a fost forțată să se digitalizeze și, implicit, și antreprenorii și inovatorii au venit cu soluții noi în acest sens. Află ce startup-uri te-ar putea ajuta, dacă deții un restaurant, o cafenea, un pub, un club, sau orice alt business din industria ospitalității, în 2023. 

  1. Dideat
  2. Bits & Bites
  3. Platerq
  4. Poftigo
  5. Savables
  6. Ospitalierii
  7. Stampino
  8. 1Moca
  9. Comarket
  10. Bookingham

1. Dideat 

Dacă te confrunți cu lipsa de personal sau dacă îți faci griji pentru sănătatea mentală a angajaților tăi, care sunt copleșiți de volumul de muncă, Dideat e soluția digitală de care ai nevoie. Aplicația automatizează procesul intern de comandă, cu ajutorul soluțiilor online de preluare comenzi și procesare plată. Cu alte cuvinte, „ospătarul digital” îi oferă clientului posibilitatea de a vedea meniul digital actualizat, de a comanda și de a plăti – totul, online. Dideat e perfect pentru oaspeții care se grăbesc, în timp ce ușurează munca managerilor de restaurante și a ospătarilor. Mai mult decât atât, funcționalitățile dezvoltate de Dideat devin disponibile exclusiv în suita de abonamente Bookingham.

2. Bits & Bites 

Cu Bits & Bites, nu trebuie să-ți mai faci griji pentru greșelile de tipar din meniu, corecturile din pix sau pentru întârzierile în actualizarea preparatelor și a prețurilor. Asta pentru că soluția digitală îți livrează tablete și te ajută cu implementarea meniului digital în localul tău. Modifici mâncărurile din meniu, adaugi ingredientele și valorile nutriționale, conform noilor cerințe ANPC, actualizezi prețurile și disponibilitatea lor, oricând dorești. Astfel, clienții au acces la preparatele și ofertele tale scanând un QR code, iar tu vezi statistici despre trendurile lor de navigare. Probabil unul dintre cele mai mari atuuri ale platformei digitale e translatorul inteligent, care îți poate traduce meniul instant, în peste 10 limbi. Bits & Bites se adaptează personalității brandului tău. Aplicația poate include logo-ul localului, imagini și informații despre povestea din spate, dar și link-uri către canalele tale de social media. 

3. Platerq

Platerq a apărut în 2021, în Oradea. Platforma digitală vine în ajutorul clienților și personalului din domeniul ospitalității, cu o soluție de plată rapidă în restaurante. În mai puțin de 15 secunde, clienții pot achita nota și elibera masa. Mai mult decât atât, Platerq le dă posibilitatea oaspeților de a-și împărți nota și de a lăsa o recenzie localului. Aplicația promovează transparența: clientul vede în timp real ce a comandat și cât are de plătit, fără a exista riscul ca la nota de plată să fie adăugate produse suplimentare, neconsumate. În același timp, managerul localului are acces la statistici și informații despre clienții care achită nota și e notificat la orice modificare.

4. Poftigo 

Meniul digital e și focusul aplicației Poftigo. Startup-ul se promovează drept „o nouă experiență digitală în localuri” și propune: meniu digital, servire eficientă și fără erori, reducerea contactului dintre clienți și personal, deci eficientizarea timpului și efortului depus, precum și siguranță în contexte de gripă, statististici și rapoarte despre activitatea clienților și performanța ospătarilor, și creșterea profitului. Poftigo mizează pe notificări în timp real; astfel, clienții au acces la ultimele modificări din meniu, iar angajații știu ce mese sunt ocupate, ce mese sunt libere, când și unde sunt solicitați. 

5. Savables

Proiectul a început în Timișoara, sub numele de „Clever Eat”. Pe modelul unui startup danez, fondatorii ajută restaurantele să-și vândă surplusul de mâncare cu ~50% mai ieftin față de prețul inițial. Scopul? Combaterea risipei alimentare. Localurile partenere pot adăuga surplusul de mâncare, câte meniuri pot oferi în ziua respectivă și ora la care preparatele pot fi ridicate. Ofertele sunt postate de Savables pe rețelele de socializare, iar cei interesați își pot rezerva meniurile dorite. Platforma vine ca o soluție și pentru antreprenori, restaurantele nemafiind nevoie să arunce mâncarea rămasă la final de zi, și pentru clienți, care poate ar vrea să comande din anumite locuri, dar sunt descurajați de prețuri. 

6. Ospitalierii 

Ospitalierii reprezintă o altă soluție digitală, care adresează lipsa personalului din HoReCa. Platforma clujeană conectează candidații – calificați sau necalificați – cu angajatorii din industrie. Aplicația de recrutare și comunitate presupune crearea unui profil. Dacă ești un manager sau proprietar de restaurant și ai nevoie de personal, prezinți fișa postului, respectiv responsabilitățile și oportunitățile pe care le va avea angajatul. Dacă ai nevoie de un loc de muncă, îți descrii profilul din punct de vedere profesional și ești contactat de persoanele interesate. Probabil cel mai mare atu al Ospitalierilor e sistemul lor de rating, prin care angajații evaluează angajatorii, iar angajatorii pot evalua prestația angajaților. Alte beneficiu ar fi accesul la ghiduri și articole de informare din industria HoReCa.

7. Stampino 

Loializarea clienților din cafeneaua ta n-a fost nicicând mai simplă. Oferă-le oaspeților tăi posibilitatea de a-și face un card de fidelitate și introdu-ți ofertele de care ei să profite – singuri, sau cu prietenii. Pe lângă faptul că e eco-friendly, cardul fiind digital, Stampino permite introducerea mai multor tipuri de promoții, chiar și a celor bazate pe puncte. Ted’s Coffee și Victor sunt doar două dintre cafenelele din Cluj care sunt deja disponibile în aplicație. Transformă-ți clienții noi în clienți fideli, încă de la prima vizită, cu Stampino. 

8. 1Moca 

O altă aplicație dedicată loializării clienților e 1Moca. Platforma clujeană se bazează pe cartonașe digitale, statistici avansate despre activitatea oaspeților tăi și campanii de fidelizare, pentru a-ți face clienții să revină în local. Poți opta pentru unul dintre cele 3 pachete – Lite, Premium sau Enterprise – în funcție de tipul businessului pe care îl deții – afacere mică, medie sau de tip franciză, cu mai multe puncte de lucru.  

9. Comarket

Dacă ai un restaurant, o cafenea, un pub, sau orice alt tip de afacere în industria ospitalității, probabil știi cât e de complicat procesul de aprovizionare și reaprovizionare. Comarket a apărut în 2020, ca un instrument digital care îi pune în legătură pe furnizori cu antreprenorii din mediul HoReCa. Marketplace-ul românesc promovează transparența, de ambele părți, cu privire la informații despre produse, volume și costuri, dar e și o soluție eficientă pentru optimizarea financiară pe zona de materii prime. 

10. Bookingham

Iar acum, puțin despre noi. Ne-am lansat în 2020, ca o platformă de rezervări online pentru restaurantele din Cluj-Napoca. 3 ani mai târziu, aplicația noastră e disponibilă în 39 de orașe din România și vine ca soluția completă de digitalizare pentru afacerile din industrie. Bookingham Business nu numai că îți pune la dispoziție tot ce ai nevoie pentru a-ți administra inteligent rezervările din localul tău, dar vine și cu instrumente de marketing restaurante, pentru a deveni mai vizibil în comunitatea ta. Noi clienți, loializarea clienților actuali, o mai bună gestionare a rezervărilor, un website atractiv al restaurantului tău, activitate în social media, meniu digital, costuri reduse – toate acestea sunt doar câteva dintre beneficiile unei colaborări cu noi. Alege Bookingham Business pentru restaurantul tău.

Ospatar restaurant

Tu cu ce problemă te confrunți, ca restaurant, în 2023?