Știai că o terasă îți poate crește profitul cu până la 30%?
În ultimii doi ani, acestea au devenit tot mai importante pentru proprietarii și managerii din industrie. Pandemia a avut un cuvânt important de spus aici, pentru că i-a obligat să-și desfășoare domeniul de activitate numai în spații deschise, sau prin intermediul livrărilor la domiciliu. 50% dintre ownerii din HoReCa afirmă că restricțiile impuse în timpul pandemiei i-au făcut să acorde o mai mare atenție zonei din afara localului.
Studiile arată că 65% dintre clienți preferă să ia masa în aer liber, indiferent de vreme. Descoperă cum poți profita la maximum de terasa ta, punând în aplicare următoarele 10 recomandări.
1. Definește tipul de terasă
Terasele exterioare pot varia de la câteva mese micuțe, pe trotuarul din fața localului, până la adevărate grădini, curți interioare, sau rooftop-uri.
Înainte să vii cu idei de amenajare terasă restaurant, trebuie să acorzi atenție spațiului pe care îl ai la dispoziție.
- Dacă nu ai view asupra orașului sau unui lac, și ești înconjurat de clădiri, dar ai o terasă mică, e în regulă. Studiile arată că 84% dintre clienți preferă restaurantele situate în stradă.
- Dacă nu dispui de o terasă exterioară, verifică reglementările impuse de autoritățile locale. Majoritatea sunt permisive când vine vorba de extinderea localului pe trotuarele publice.
2. Personalizează-ți terasa
Vreme
Experiența clienților în restaurantul tău trebuie să fie cea mai bună, indiferent de cât de frig sau cald este afară.
Sezon cald
Terasele atrag cei mai mulți clienți pe timp de vară. Totuși, când temperaturile sunt prea ridicate, trebuie să te ocupi de confortul oaspeților tăi. Drink-urile sunt mereu o idee bună, dar, pe lângă astea, mai poți:
- Amplasa umbrele, care să atenueze soarele arzător;
- Pune ventilatoare sau sisteme de răcire, cu vapori;
- Să-ți faci un stoc de cremă pentru protecție solară, din care să oferi clienților;
- Pregăti încălzitoare sau pături, pentru serile mai răcoroase de vară.
Sezon rece
Studiile arată că vremea mohorâtă afectează starea de spirit a clienților care, devin mai critici cu localurile pe care le frecventează și serviciile care li se oferă. Iată ce-ai putea face ca să previi asta:
- Asigură-te că dispui de copertine retractabile;
- Pune la punct un plan de evacuare în caz de furtună;
- Șterge mesele și scaunele de pe terasă după fiecare ploaie, pentru a proteja mobilierul.
Tot mai multe localuri își amenajează terasele, așa că prețurile pentru produsele de amenajare exterioară au crescut. Încearcă să faci din timp achizițiile sezoniere (încălzitoare/răcitoare, pături).
Materiale
Terasa exterioară nu trebuie să fie doar funcțională. Mobilierul e un alt aspect important.
Mesele și scaunele trebuie să reziste la temperaturi extrem de ridicate sau scăzute, la umiditate și la radiațiile UV. Locația joacă un rol important, deci alege materialele în funcție de clima și temperaturile la care ești cel mai des supus.
Se recomandă:
- Fontă, aluminiu, oțel acoperit cu pulbere
- Lemn de tec (nu reține căldura)
- Plastic protejat împotriva radiațiilor UV
- Țesături de PVC, răchită sau poliester
- Scaune cu huse detașabile
Evită:
- Placaje, nuc (nu rezistă la intemperii);
- Metal și cupru (rețin căldura);
- Țesăturile deschise la culoare (impun curățare mai frecventă).
Design
Terasa e o extensie a localului tău, deci trebuie să aibă aceeași personalitate. Creează atmosfera folosind elemente prezente în interior: iluminat, flori, alte decorațiuni specifice, muzică.
Dacă spațiul permite, pune un geam între localul închis și terasă. Astfel, cei dinăuntru au șansa de a vedea care e atmosfera afară. Interesul tău e s-o faci cât mai atractivă, pentru ca data viitoare să-și facă o rezervare la restaurant acolo.
3. Creează un meniu disponibil doar pe terasă
Nu trebuie să creezi un întreg meniu doar pentru terasă. Poți să faci câteva dish-uri care să te ajute și pe tine, și care să ofere o experiență personalizată și clienților tăi. De exemplu:
- Mizează pe calitate, nu cantitate. Puține preparate în meniu nu numai că îți ușurează ție volumul de muncă, dar îl face și pe client să piardă mai puțin timp gândindu-se ce să aleagă și îi dă mai mult timp să se bucure de experiență.
- Când creezi meniul special pentru terasă, adaugă dish-uri care nu se comandă de obicei și care aduc profituri mari. Prezintă mâncărurile în combinație cu anumite drink-uri.
- Adaugă în meniu snack-uri și aperitive care pot fi împărțite. Mergi pe mâncăruri care sunt în ton cu sezonul și vremea de afară. Vara, de exemplu, poți miza pe snack-uri sărate, mâncăruri light și cocktail-uri cu arome fresh.
- Gândește-te care sunt zonele aglomerate din bucătărie și nu le implica atunci când creezi meniul de pe terasă. Optează pentru cel puțin un fel de mâncare pe care îl poți servi rapid, astfel încât clienții să se reîntoarcă în zona exterioară. Mai apoi, folosește zonele din bucătărie cu trafic redus, pentru a minimiza timpul de așteptare și volumul de lucru al chefilor.
4. Vino cu oferte speciale
Fii creativ, cu oferte dedicate pentru terasă. Asta poate fi și o metodă foarte bună pentru a-ți loializa clienții.
- Oferă 1+1 la un brand de bere.
- Dacă e Ziua Internațională a Cartofilor, transformă-ți clasicii cartofi prăjiți, într-un bol de chips-uri, cu sosuri la alegere, care poate fi împărțit la masă.
- Happy hours. Vino cu reduceri la băuturi, after-work, într-un interval fix de timp.
- Reintrodu, numai în meniul de pe terasă, un dish care a fost foarte popular în local.
5. Folosește un meniu digital
Știm că pandemia a influențat numărul angajaților din mediul HoReCa și, totodată, și comportamentul lor. În timpul orelor de vârf, poate fi dificil ca personalul să se ocupe și de zona închisă, și de terasa deschisă. De aceea, un QR cod poate salva mult timp și efort din partea ta și a angajaților tăi. Clientul vine, se așază, scanează QR codul, verifică meniul digital, decide și comandă. Ospătarii nu sunt nevoiți să depună extra efort și timp, umblând cu meniurile fizice de la o masă la alta, în interiorul și exteriorul localului.
Cu cât timpul de așteptare e mai redus – pentru preluarea comenzii și pentru aducerea mâncărurilor și băuturilor -, cu atât sunt șanse mai mari ca oamenii să revină în local.
Un cod QR poate să vină la pachet cu mai multe beneficii:
- îți crești baza de date clienți prin opțiuni de check-in sau acces Wi-Fi;
- ceri feedback din partea clienților tăi, pentru a îmbunătăți experiența la local, pe viitor;
- trimiți oaspeții pe canalele tale de social media sau pe website-ul restaurantului tău.
6. Creează o zonă de gătit
Există două beneficii ale unei zone de gătit exterioare:
- Personalul nu e nevoit să facă drumuri bucătărie-terasă pentru a duce comenzile. Deci, timpul de așteptare al clienților și efortul angajaților sunt reduse. De asemenea, există șanse mai mici ca aceștia să se împiedice sau să scape mâncărurile și băuturile.
- Un alt beneficiu ar fi că promovezi conceptul de transparență în bucătărie. Clienții vor vedea exact cum se prepară mâncărurile și, odată ce încrederea în localul tău crește, crește și posibilitatea de a-i loializa.
7. Instalează un bar exterior
Dacă localul tău servește alcool, ai putea lua în calcul amenajarea unui bar pe terasă. În zilele aglomerate sau în timpul evenimentelor, e posibil ca, din cauza cererii mari, timpul de așteptare să devină prea lung.
Un bar exterior poate fi o idee bună și pentru clienții care nu vor să mănânce, și ies numai să bea ceva.
8. Organizează evenimente
După o perioadă în care evenimentele nu s-au putut organiza, a venit momentul să profiți de asta, pe terasa ta.
- Colaborează cu muzicieni, alți artiști sau branduri locale, care îți pot aduce noi clienți în restaurant;
- Sărbătorește și micile ocazii speciale (Ziua Internațională a Berii IPA);
- Organizează cooking show-uri (mai ales dacă ai o zonă de gătit afară și ai instalat un bar), pentru a prezenta diferite colțuri gastronomice ale lumii (mai multe despre ele, pe City Insider by Bookingham);
- Fii la curent cu festivalurile din orașul tău (TIFF, Cluj-Napoca), organizează seri tematice și introdu în meniu băuturi sau dish-uri cu nume specifice.
9. Stabilește o politică pentru animalele de companie
Unii clienți pot fi alergici la părul animalelor de companie, altii pot fi deranjați dacă sunt distrași în timp ce mănâncă. Să decizi dacă terasa ta e pet-friendly sau nu, e un aspect important, care influențează direct numărul clienților care-ți trec pragul.
Dacă decizi să accepți animale de companie, stabilește un set de reguli: trebuie să fie permanent supravegheate, trebuie ținute în lesă, nu trebuie să-i încurce pe angajați și nici să-i deranjeze pe clienți. Oricum ar fi, stabilește o politică și asigură-te că o cunosc și clienții.
10. Promovează-ți terasa, online și offline
Dacă vrei să atragi mai mulți clienți în zona exterioară a localului tău, promovarea joacă un rol cheie.
- Fii prezent în social media. Anunță-ți comunitatea, pe toate canalele de socializare, că îi aștepți pe terasă.
- Postează constant – meniul special creat, ofertele, evenimentele.
- Anunță-i dacă pot veni însoțiți de animalele de companie.
- Repostează conținutul clienților tăi.
Alege Bookingham Business și descoperă soluțiile digitale care îți asigură mese pline și în local, și pe terasă: de la servicii de colectare și management rezervări, până la instrumente inteligente de publicitate.