Instagramul restaurantului tău: Cum atragi noi clienți?

de

Author

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Cucerește prin poze, arată ce se întâmplă „în culise”, interacționează cu audiența ta, fă live-uri, promovează-ți ofertele și apreciază comunitatea din care faci parte. Acestea sunt câteva dintre caracteristicile unui Instagram de succes pentru restaurantul tău.

Restaurante instagramabile: Cum să-ți faci pagina de Instagram?
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

În momentul în care scriem acest articol, hashtag-ul „food” este menționat în 487 de milioane de postări. Pe locul al doilea în topul celor mai populare #-uri cu mâncare, este „food porn”, prezent în 287 de milioane de postări.

De aici nu putem trage decât o singură concluzie: Instagram-ul este un instrument puternic de marketing pentru restaurante, prin care te poți conecta cu oaspeții. Rămâi cu noi pentru a descoperi cum trebuie să îți administrezi pagina de Instagram, pentru a atrage noi clienți și pentru a-i fideliza pe cei actuali. 

1. Cucerește prin poze 

Gândește-te că vrei să-l faci pe user să se oprească din a scrolla, atunci când vede un dish postat de tine.  

Principalul scop al Instagramului e să le arate celorlalți cine ești și ce le poți oferi. Folosește-ți pagina pentru a le prezenta preparatele. Poți face serii cu cele mai populare mâncăruri, recomandarea chef-ului, când anunți schimbarea sezonieră de meniu, sau când introduci dish-uri noi. Totuși, să faci poze nu e suficient. Cel care trebuie să iasă în evidență e preparatul, deci fii atent când alegi cadrul. Recomandarea noastră e să te îndrepți spre unul minimalist, curat. De asemenea, ai putea pune și o băutură alături, care să meargă cu dish-ul fotografiat. 

Dacă nu ajungi la rezultatele dorite, îți recomandăm să apelezi la un expert în foto/video.

2. Permite-le oamenilor să intre „în culise”

Pagina ta de Instagram n-ar trebui să reflecte doar ce văd clienții când intră în restaurant – adică mâncare bună și mese pline. Ar trebui să-i prezinte și pe cei care se ocupă ca lucrurile să meargă ca la carte. 

Astfel, o idee bună pentru contul tău de Instagram ar fi să stârnești interesul comunității tale, arătându-le ceva ce nu văd de obicei: ce se întâmplă „în spate”. Prezintă-ți echipa, în postări individuale sau de grup, pregătirile dinaintea unui eveniment important sau diferite experimente pe care le faceți în bucătărie, în vederea creării unor preparate noi. Poți face asta în feed, prin postări unice, carusele, video-uri sau reels-uri.  

3. Interacționează cu audiența ta

Dă tag locației tale în fiecare postare și folosește hashtag-uri din nișa ta. Fii creativ și vino cu #-uri dedicate, în cazul în care se apropie un eveniment, o ocazie specială sau introduci un preparat nou în meniu. Fă toate astea pentru ca audiența ta să fie la curent cu ce urmează să se întâmple în localul tău și să-și facă rezervări la restaurant în avans.

Îți poți crește nivelul de engagement și dacă apelezi la poll-uri, în stories:

Întreabă-i în postările din feed diverse:

  • Ce arome de înghețată ai prefera vara asta?
  • Ce comanzi mereu când vii la noi?
  • Ai auzit de berea eco-friendly?
  • Ce preparat ți-ai dori să revină în meniu?
  • Care e ospătarul tău preferat?
  • Care e motivul pentru care continui să revii?

4. Fă live-uri

Live-urile sunt o metodă bună pentru a arăta cât de autentic ești. Dacă ai un eveniment în desfășurare sau dacă experimentezi noi dish-uri în bucătărie, organizează un live pe Instagram si permite-i audienței să vadă totul. Vorbește cu ei în timp real, satisfă-le curiozitățile și cere feedback. 

5. Promovează-ți ofertele 

Social media e una dintre cele mai bune metode prin care îți poți fideliza clientela. Anunță-i de fiecare dată când ai promoții, discount-uri, carduri cadou sau „Happy Hours”. Fă postări în care prezinți tot ce presupune oferta – perioada în care se desfășoară și ce primesc mai exact – pentru ca mai apoi să-i trimiți spre website-ul restaurantului tău, de unde își pot face rezervarea online. 

6. Apreciază comunitatea în care te afli

Comunitatea din care faci parte merita un loc în feed-ul tău de Instagram. Pe lânga faptul că îți sunt clienți, oamenii care te viziteaza îți susțin afacerea și te ajuta să crești de la o zi la alta. 

  • Prezintă-i pe cei mai fideli dintre ei; desigur, cu acordul lor. 
  • Nu ezita să susții și alte cafenele, pub-uri sau restaurante din preajmă, dacă într-adevăr oferă servicii de calitate. 
  • Întreabă-ți personalul care sunt avantajele locației voastre. 

Aliază-te cu Bookingham Business și descoperă beneficiile digitalizării, pentru a avea un restaurant de succes.