78% dintre mileniali preferă să investească într-o experiență, decât într-un bun material.
Cu alte cuvinte, studiile arată că generația Z înclină mai mult spre a merge la restaurant sau a face diverse activități, decât spre a merge la shopping.
Restaurantul tău poate deveni locul lor preferat – pentru serviciile pe care le oferi, pentru atmosferă, pentru relaxare, sau pentru sărbătorirea evenimentelor speciale. Deși 72% dintre clienți afirmă că principalul motiv pentru care aleg un restaurant este mâncarea, nu e vorba doar despre asta. Asigură-te că le oferi oaspeților tăi o experiență completă, care îi va face să revină în localul tău.
Fii o carte deschisă
Încrederea e reciprocă. Dacă vrei să ai cât mai mulți clienți mulțumiți, fii deschis cu ei.
- Spune-le povestea din spate. Ce te-a motivat să-ți deschizi localul? Cine te ajută? Prezintă-le echipa, explică pe larg specificul tău gastronomic și motivează alegerile pe care le-ai făcut, și arată cum te diferențiezi de ceilalți.
- Menține-i informați. Clienții sunt în căutarea experiențelor autentice. Dacă profilul de Instagram al restaurantului tău arată că ai anumite produse în meniu, ar trebui să le poți oferi dacă sunt comandate. În cazul în care apar schimbări – de orar, în meniu, în amenajarea localului – anuntă-ți clienții, folosindu-te de website-ul restaurantului tău, canalele tale de social media, sau prin SMS și email marketing.
Nu limita experiența între 4 pereți
Sigur, mâncărurile și băuturile oferite, și servirea de calitate sunt de bază pentru o experiență pozitivă. Totuși, a te opri la ușile restaurantului e o greșeală. Continuă să le oferi servicii memorabile clienților tăi și când aceștia nu se află în interiorul localului sau pe terasa exterioară. Cum?
- Îmbunătățește-ți livrarea la domiciliu. Pentru momentele în care clienții tăi fideli nu reușesc să ajungă în local și își comandă ceva bun. Sau pentru serile în care cineva te găsește pe Bookingham, Tripadvisor sau pe canalele de social media, și vor să-ți încerce preparatele. Fii sigur că produsele pe care le livrezi sunt la fel de bune precum cele din restaurant, iar experiența pentru client e una memorabilă, chiar dacă are loc acasă la el.
- Pune-ți la punct un serviciu de drive-through. Pentru serile în care toate mesele sunt rezervate, dar clienții continuă să apară, un punct de drive-through satisface cererea, creând totodată și o imagine bună restaurantului tău. Meniul poate fi ușor schimbat. Optează pentru dish-uri care nu necesită atât de mult timp pentru a fi gata.
- Pregătește pachete, în funcție de sezon. Tot mai multe persoane care, din diferite motive, nu reușesc să pregătească mesele de sărbători, apelează la coșuri gata făcute, de restaurantele lor preferate. Fii sigur că ai grijă ca experiența clienților tăi să fie una minunată și când ușile localului tău sunt închise. Pregătește pachete speciale, în funcție de sezon. De exemplu, când e cald, poți oferi gustări reci și băuturi fresh pentru un picnic în aer liber, iar când e frig, kit-urile cu ceaiuri sau vin fiert vor prinde tare bine.
Apreciază-ți clienții
Dacă reușești să-ți faci oaspeții să se simtă apreciați, cel mai probabil, se vor declara mulțumiți, iar recenzia va fi una pozitivă. Asta nu e de neglijat, din moment ce 35% dintre clienți spun că aleg restaurantul, în funcție de review-urile sale online.
Apelează la strategii de loializare clienți, pentru a-i face să se simtă apreciați, dar și pentru a înțelege mai bine cererea pieței.
- Folosește baza de date și istoricul de clienți pentru a personaliza comunicarea cu ei. Cu instrumente inteligente de marketing pentru restaurante, îi poți felicita de ziua lor, le poți rezerva locuri speciale când sunt evenimente, îi poți invita la degustările meniurilor de sezon, sau îi poți anunța pe ei primii de oferte și happy hours.
- Răsplătește-le fidelitatea cu discount-uri și promoții relevante pentru ei.
- Acordă atenție obiceiurilor pe care le au când te vizitează: unde preferă să stea (înăuntru, pe terasă, la fereastră, în zone mai retrase), care sunt dish-urile preferate, dacă vreunul are vreo intoleranță sau alergie, etc.
- Cere feedback constant și ia-le în considerare sugestiile. De exemplu, 51% dintre consumatori spun că ar prefera să meargă la un restaurant care folosește produse eco-friendly, în detrimentul unuia care e la polul opus.
Fiecare interacțiune contează. Online sau offline, modul în care te raportezi la oaspeții tăi definește experiența pe care aceștia o au în restaurantul tău.
73% dintre proprietarii și managerii din industria HoReCa susțin că tehnologia și automatizarea restaurantelor îmbunătățește experiența clienților. Descoperă și tu beneficiile digitalizării și alege Bookingham Business pentru a atinge potențialul maxim al localului tău.