6 moduri prin care să atragi mai multe rezervări prin social media

de

Author

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Să rămâi competitiv în industria restaurantelor în 2024 impune folosirea tuturor resurselor disponibile, iar social media e una dintre cele mai valoroase. Descoperă 6 strategii prin care să atragi noi vizite, să interacționezi mai eficient cu oaspeții tăi și să îți crești semnificativ numărul de rezervări.

Cum sa-ti cresti rezervarile din social media_
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Acum e mai ușor ca niciodată să ajungi la clienții tăi și să interacționezi cu ei. Cum? Prin rețelele de socializare. TikTok-ul, Facebook-ul și Instagramul restaurantului tău sunt principalele canale prin care poți atrage noi oaspeți și îi poți fideliza pe cei care ți-au trecut deja pragul. 

Social media îți permite să-ți spui povestea, să prezinți experiența pe care o oferi și să-ți formezi o comunitate. Loializarea vine odată ce îți cunoști publicul și introduci oferte de care știi că ar vrea să profite și evenimente la care ești sigur că ar vrea să participe.

Dacă te numeri printre restaurantele care iau rezervări, rețelele de socializare sunt și un instrument puternic pentru a-ți crește semnificativ numărul lor. Descoperă 6 moduri prin care să obții mai multe rezervări în localul tău, folosindu-te de paginile tale de Facebook, Instagram și TikTok.

1. Definește-ți frecvența pentru fiecare canal în parte și respectă-ți calendarul

Consecvența e primul lucru căruia trebuie să-i acorzi atenție când vine vorba de postarea pe rețelele tale de socializare. 

E posibil ca unele perioade din an să necesite mai multe postări (Ex. perioada sărbătorilor – dacă pregătești coșuri speciale cu preparate sau organizezi evenimente). Dar în general, trebuie să îți stabilești o frecvență, pentru a fi sigur că oaspeții tăi te văd constant în news feed-ul lor. Nu e indicat nici să postezi prea des (Ex. de mai multe ori pe zi), dar nici o dată pe lună. Trebuie să testezi mai multe variante și să analizezi interacțiunea urmăritorilor cu postările tale, pentru a vedea ce funcționează și ce nu.

Un alt lucru pe care trebuie să îl iei în calcul, după ce stabilești frecvența, e ora la care postezi. Dacă ai o ofertă de meniul zilei, ar trebui să te asiguri că cei care te urmăresc o văd înainte de serviciu și până își iau prânzul (Ex. 7:00 – 9:00). Poate părea contraintuitiv, însă nu e o idee bună să faci postarea la ora 13:00, decât dacă vrei să fii luat în calcul pentru masa de prânz pentru următoarea zi. 

Frecvența și ora postărilor diferă de la o platformă la alta, la fel și algoritmii acestora. De aceea e esențial să testezi cât mai mult în primă fază, să vezi ce funcționează și ce nu.   

Pentru a fii sigur că respecți frecvența și orele pe care ți le propui, poți folosi instrumente de planificare și gestionare a conținutului de social media. Facebook și Buffer sunt doar două dintre platformele pe care poți programa postări pentru mai multe platforme, asigurând un flux constant de conținut pe rețelele de socializare ale restaurantului tău.

Un alt mod prin care să fii valoros pentru urmăritorii tăi, e să urmezi un calendar de conținut care include sărbătorile importante și datele relevante pentru HoReCa. Mai apoi, poți crea oferte dedicate. De exemplu, poți oferi un desert din partea casei celor care își sărbătoresc ziua de nume sau poți face o promoție 1+1 de Ziua Internațională a Berii. 

Pe lângă asta, poți posta „Știați că”-uri interesante din istoria mâncărurilor sau să faci sondaje pentru a cunoaște mai bine preferințele clienților tăi.Atunci când ai îndoieli, prioritizează calitatea conținutului. Chiar dacă asta înseamnă să postezi mai rar. Reține totuși că prezența consecventă pe social media întărește brandul localului tău, crește loialitatea și atrage mai mulți clienți.

2. Realizează conținut video în formă scurtă

vi FORM Café, Cluj-Napoca – Facebook page

În ultimii 3 ani, conținutul video de formă scurtă a devenit esențial în strategiile de marketing digital în zona de business. Și restaurantele nu fac excepție. 

Studiile arată că TikTok-ul înregistrează cea mai mare interacțiune cu utilizatorii, dintre toate platformele de social media. Algoritmul TikTok permite o vizibilitate și o interacțiune ridicată, așa că este benefic pentru a ajunge la noi clienți și pentru a crește gradul de conștientizare al brandului tău. Deci dacă vrei să fii relevant pentru urmăritorii tăi, ai nevoie de reels pe Instagram și Facebook, și de TikTok-uri pe contul restaurantului tău.

Câteva idei despre ce ai putea surprinde în câteva secunde:

  • O privire în culisele restaurantului tău
  • Prezentarea unei rețete extrem de populare
  • Un before & after cu un fel de mâncare
  • Fracțiuni din pregătirea unui eveniment special care e pe cale să înceapă
  • Prezentarea unor clienți care deja profită de o promoție 
  • Prezentarea personalului și a poveștilor lor

Folosirea reel-urilor sau TikTok-urilor va stârni interesul publicului tău și va crea o conexiune, inspirându-i să-și facă o rezervare în restaurantul tău.

3. Postează fotografii cât mai atractive

Fotografiile localului tău îl pot face pe client să te aleagă pe tine în locul altuia. 63% dintre oameni folosesc social media ca să descopere noi restaurante sau mâncăruri interesante. Ba mai mult, 82% și-ar comanda un fel de mâncare doar pentru cum arată, chiar dacă nu le e foame. Deci ca să obții rezervări prin pozele pe care le postezi, trebuie să le faci poftă cu tot ce ai mai bun. 

Iată câteva tipuri de fotografie pe care le poți folosi ca să scoți în evidență mâncarea. Poți alege mai multe, diversificându-ți news feed-ul, sau poți alege unul sau două, pentru a păstra un aer minimalist și „curat”.

  1. Flat-lay: Elementele sunt aranjate pe o suprafață plană, iar fotografia este făcută de sus.
  2. Lifestyle: Mâncarea e surprinsă cât se poate de realist, chiar și cu alte persoane în cadru, arătând cum ar arăta felul de mâncare pe masa lor.
  3. Studio: Mâncarea e fotografiată pe fundal uniform de studio, într-un mediu controlat.
  4. Acțiune: Pentru o abordare mai dinamică, mâncarea e fotografiată în timp ce e pregătită sau aranjată pe farfurie.
  5. Minimalist: În acest stil, accentul e exclusiv pe preparat, cu utilizarea minimă a accesoriilor sau a altor elemente care ar putea distrage atenția.

Un exemplu excelent de feed minimalist e al celor de la Grai Restaurant, din București:

Grai Restaurant, Bucuresti
via Grai Restaurant, București - Instagram feed

Fotografiile atractive sunt o oportunitate să-ți pui creațiile culinare în cea mai bună lumină posibilă. Astfel, le oferi potențialilor clienți o idee despre experiența în localul tău dacă își rezervă o masă, și creezi entuziasm cu privire la ce urmează să se întâmple.

4. Promovează-ți ofertele și evenimentele

La fel ca în orice alt tip de business, promoțiile și evenimentele cresc vizibilitatea. În acest context, social media ajută enorm, deoarece îți permite să ajungi mai ușor la comunitatea ta, dar și la potențiali clienți care ar fi atrași de ofertele și evenimentele tale. 

Poți face asta organic sau plătit. Software-urile de rezervări și marketing restaurante precum Bookingham, îți pun la dispoziție o mulțime de instrumente prin care să-ți promovezi localul și să ajungi la țintă cu mesajul tău. 

Campaniile de marketing plătite pe rețelele de socializare sunt foarte eficiente pentru a-ți crește vizibilitatea și numărul de rezervări. Implementând astfel de campanii focusate pe ofertele sau evenimentele tale, poți stârni interes, entuziasm, chiar și FOMO („fear of missing out”) – o senzație foarte frecventă pentru generația Z și Millenials, care nu vor să rateze absolut nimic.

Câteva idei pentru viitoarele tale campanii de promovare plătite pot fi:

  • Oferte limitate pe o anumită perioadă de timp 
  • Reduceri la anumite mâncăruri din meniu
  • Evenimente tematice 
  • Desert/băutură din partea casei pentru cei care rezervă în avans
  • Oferte speciale de sărbători
  • Promoții exclusive pentru urmăritorii de pe social media
  • Concursuri pe rețelele tale de socializare – pe cont propriu sau în parteneriat cu influenceri sau alte branduri din industrie

Totuși, nu toate acestea pot fi potrivite tipului tău de business. De aceea, cunoașterea publicului tău și segmentarea clienților localului tău sunt esențiale înainte să lansezi orice campanie. Analizează rezultate campaniei și fă modificările necesare pentru a fi mai aproape de obiectivul tău data viitoare. 

Sushi on fire, Cluj
via Sushi on Fire, Cluj-Napoca - Instagram feed

5. Interacționează cu urmăritorii tăi

Comunitatea ta vrea să se simtă importantă. Dacă urmăritorii tăi depun efort în a-ți aprecia postările, în a răspunde sondajelor de pe story sau în a-ți da comentarii, atunci tu trebuie să faci cel puțin la fel de mult pentru a le răspunde. Asta îți va crește șansele să obții rezervări repetate din partea clienților fideli ai localului tău, precum și șansele să atragi alții noi. 

Pentru a face restaurantul tău mai atrăgător și pentru a crea o bază de clienți loiali, este important să dezvolți o conexiune autentică și personalizată cu oamenii tăi din online.

Câteva motive pentru care merită să investești în această interacțiune:

  • Atunci când interacționezi în mod regulat cu audiența ta, devii mai vizibil pe platformă, îți crești numărul de persoane la care poți ajunge („reach”-ul), iar ei au încredere în tine.
  • Urmăritorii simt că au de-a face cu o persoană reală, care îi respectă și pune accent pe opiniile lor, în loc de o simplă pagină de social media care funcționează ca un robot. Unii dintre aceștia pot chiar să devină adevărați fani ai localului tău și chiar ambasadori de brand.
  • Rata de interacțiune mare („engagement”-ul) e benefică și pentru afișarea ta în motoarele de căutare. Cu cât ai mai multe like-uri și comentarii, cu atât motoarele de căutare te vor clasa mai sus în rezultatele căutărilor oamenilor.
  • Interacțiunea îți permite să obții feedback valoros din partea clienților; feedback pe care tu îl poți folosi pentru a-ți îmbunătăți experiența în local.

Pentru a colecta recenzii, poți organiza sondaje în stories sau poți folosi alte instrumente ale platformelor de socializare: emoji-uri glisante, stickere de întrebări, stickere de quiz sau link-uri către un sondaj de feedback.

Alte sfaturi pentru o comunicare eficientă între tine și urmăritorii tăi:

  • Când aceștia îți trimit un mesaj direct, asigură-te că răspunzi în timp util, fiindcă e esențial să păstrezi liniile de comunicare deschise.
  • Dacă primești un volum mare de mesaje, poți folosi un chatbot care să-l asigure pe utilizator că mesajul a ajuns la tine, iar mai apoi, revino cu un răspuns personalizat.

 

 

Alte sfaturi pentru o comunicare eficientă între tine și urmăritorii tăi:

  • Când aceștia îți trimit un mesaj direct, asigură-te că răspunzi în timp util, fiindcă e esențial să păstrezi liniile de comunicare deschise.
  • Dacă primești un volum mare de mesaje, poți folosi un chatbot care să-l asigure pe utilizator că mesajul a ajuns la tine, iar mai apoi, revino cu un răspuns personalizat.

Fă-ți urmăritorii să se simtă ascultați și apreciați, deoarece asta poate avea un impact semnificativ asupra reputației restaurantului și a numărului de rezervări.

6. Adaugă-ți link de rezervare pe conturile tale de social media

După ce i-ai făcut pe oameni să-și dorească experiența în restaurantul tău, trebuie să le dai șansa să-și facă o rezervare cât mai simplu. Bookingham îți poate customiza propriul widget de rezervări, pe care să-l plasezi ulterior pe website-ul restaurantului tău. Tot ce trebuie să faci după, e să-ți adaugi link spre pagina de rezervări pe toate conturile tale de socializare.

E extrem de important ca oamenii să-și poată face rezervarea 24/7, cât mai rapid, iar întreg procesul să fie foarte intuitiv

De exemplu, există un potențial client care se uită pe Instagramul restaurantului tău, vede una dintre fotografiile tale cu mâncare, i se face poftă și decide să-ți facă o vizită. Sigur că poate căuta numărul de telefon, să te sune, sau îți poate scrie pe instagram dar e o problemă: e aproape miezul nopții și restaurantul tău e închis. Fără o modalitate rapidă de a rezerva o masă, acest client ar putea fi descurajat sau, pur și simplu, uită să te mai contacteze când ești deschis. Pentru a preveni aceste situații, apelează la o soluție de rezervări online precum Bookingham. Aceasta le permite clienților să rezerve eficient o masă 24/7, chiar și atunci când localul tău e închis. Astfel, ești disponibil la orice oră și pentru potențialii clienți, îți maximizezi potențialul prezenței tale online și generezi mai multe rezervări.

Să rămâi competitiv în industria restaurantelor în 2024 impune folosirea tuturor resurselor disponibile, iar social media e una dintre cele mai valoroase. Prin implementarea strategiilor prezentate mai sus, vei atrage noi vizite, vei interacționa mai eficient, și îți vei crește semnificativ numărul de rezervări. Bookingham te ajută să-ți perfecționezi strategia de comunicare cu specialiști în social media, foto – video și marketing digital. Împreună, te ajutăm să crești.